Vytlačiť

Vitajte na stránkach TREND ŠPORT s.r.o. a EKSKI - CENTRUM  !!!

Otvarácie hodiny

Pondelok - Piatok:  9.00 - 12.00hod / 13.00 - 17.30 hod
Sobota:  9.00 - 12.00hod

Otvarácie hodiny outletu a požičovne:
 Pondelok - Piatok:  13.30 - 17.30 hod
Sobota:  9.00 - 12.00hod

Infolinka : 048/4103 515

* Otváracie hodiny platia počas lyžiarskej sezóny, zvyčajne od cca začiatku novembra do začiatku marca. Vyhradzujeme si právo zmeniť otváracie hodiny počas lyžiarskej sezóny. Presný dátum otvorenia / ukončenia prevádzky / zmenu otváracich hodín, predajne, servisu, a požičovne uverejníme vopred na našich stránkach.
Naše prevádzky servisu, požicovne príp. predajne mozete využit aj mimosezónne, ale len po predošlej telefonickej dohode.
 
Servis : 048 410 35 15, 0905 272 234,  Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.  
požičovňa, outlet, veľkoobchod : 048 410 35 150905 349 546,  Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.
Maloobchod : 048 410 35 15 0915 792 584,  Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Vytlačiť

 

Všetky servisy lyží, snowboardov a bežiek sú uskutočňované na profesionálnom automate Snow Cruiser od Švajčiarskeho výrobcu Montana – všetko bez rozdielu na brusnom a štrukturovacom kameni!

POPIS JEDNOTLIVÝCH ÚKONOV :

    1. Komplexné brúsenie hrán

- zrovnanie sklznice a hrán (s lineárnou štruktúrou)
- uhlovanie hrán
- tuning hrán

    1. Malý servis

- zrovnanie sklznice a hrán (s lineárnou štruktúrou) - uhlovanie hrán
- tuning hrán
- voskovanie za horúca
- vyleštenie

    1. Veľký servis

- zrovnanie sklznice a hrán (s lineárnou štruktúrou)
- vyspravenie (vytavenie) rýh sklznice
- uhlovanie hrán
- tuning hrán
- voskovanie za horúca
- vyleštenie

    1. Top servis

- zrovnanie sklznice a hrán (s lineárnou štruktúrou)
- vyspravenie (vytavenie) rýh sklznice
- vyhladenie sklznice špeciálnym programom
- yyrezanie variálnej štruktúry
- uhlovanie hrán + HTT finiš
- tuning hrán
- voskovanie za horúca
- vyleštenie

    1. Formátovanie nových lyží a snowboardov

- uhlovanie hrán
- tuning hrán
- voskovanie za horúca
- vyleštenie

 Cenník servisu

Cenník na stiahnutie CENY.PDF >>
Popis úkonov na stiahnutie .PDF >>

Vytlačiť

 

TECHNOLOGICKÝ POSTUP LYŽIARSKEHO SERVISU

 

Aby bol garantovaný dobre prevedený servis, je dôležité zachovať postupnosť nasledovných servisných úkonov.

6 KROKOV PRE PERFEKTNÝ SERVIS LYŽÍ A SNOWBOARDOV:

1. ČISTENIE A OPRAVA SKLZNICE
2. ZÁKLADNÉ PREBRÚSENIE
3. FINÁLNE BRÚSENIE
4. UHLOVANIE BOČNEJ STRANY
5. TUNING SPODNEJ HRANY
6. IMPREGNÁCIA A LEŠTENIE

1. ČISTENIE A OPRAVA SKLZNICE

 

  • Prebrúsenie plochy sklznice na brúsnom páse (zrnitosť 80-100) bez prítlaku slúži k odstráneniu starého vosku a zvýrazneniu potrebných miest budúcej opravy.
  • Mechanické vyčistenie poškodenej sklznice (škrabance a ryhy) zaručí dokonalé spojenie novo natavovaného P-tex materiálu s pôvodnou sklznicou.

2. ZÁKLADNÉ PREBRÚSENIE

  • Charakteristické šrafy strukturyIdeálnu optickú rovinu sklznice a spodnej hrany dosiahneme len brúsením pomocou brúsneho kameňa s konštantným prítlakom a rýchlosťou posuvu. Dosiahnutie ideálnej optickej roviny je predpokladom pre presné uhlovanie hrany – geometriu hrany.
  • Spravidla používame základnú lineárnu štruktúru strednej hrubosti, ktorá slúži k väčšiemu odberu materiálu z plochy sklznice i hrany (individuálne podľa potreby) a zároveň k odstráneniu navareného polyethylenu.

Porovnanie výsledkov brúsenia na brúsnom páse a kameni:

3. FINÁLNE BRÚSENIE

  • Na ideálne rovnú plochu sklznice „rysujeme“ finálnu štruktúru opäť použitím brúsneho kameňa s obmenou otáčok jeho rýchlosti, rýchlosti posuvu a prestavením povrchovej štruktúry – zarovnanie kameňa diamantom.
  • Podľa charakteru lyže volíme adekvátny typ požadovanej štruktúry – lineárnu, kombinovanú alebo variálnu.
  • Na základe zmeny parametrov jednotlivých premenných – rezná rýchlosť, advencia a rýchlosť diamantu, brúsna rýchlosť kameňa, rýchlosť posuvu, nastavenie tlakovej krivky pre brúsenie plochy – sme ďalej schopní ovplyvniť tvar, hrubosť a sklon jednotlivých pásov – „banánikov“ (základná skladby štruktúry).
  • Jednotlivé štruktúry sa delia na hrubé, stredné a jemné.
  • Pre kombinované a variálne štruktúry (pretekársky program) je dôležité dokonalé vyladenie plochy použitím nižších otáčok brúsenia s minimálnou advenciou diamantu a nižšie rýchlosti posuvu slúžia k dokonalému vyhladeniu sklznice po základnom prebrúsení a zároveň k príprave pre pretekársku štruktúru.
  • Pretekárska štruktúra je rysovaná len jednosmerným brúsením špička – päta, 1 cyklus.

4. UHLOVANIE BOČNEJ STRANY

  • Uhol bočnej hrany závisí od typu a charakteru použitia lyže / snowboardu, skúseností používateľa a tvrdosti podložky.
  • Bočné uhlovanie hrany – základné uhlovanie sa vykonáva pomocou brúsneho pásu v rozsahu 89 – 87°. Správne zvolený uhol zabezpečuje dokonalý kontakt hrany so snehovou podložkou v priebehu celého oblúku v závislosti na charakteru lyže.
  • Všeobecnú podmienku uhlovania hrany musí spĺňať celkový uhol hrany, ktorý nie je nikdy väčší ako 88,5°.

Pravidelne uhlovaná hrana v celej svojej dĺžke (od špičky k päte) je dosiahnuteľná len pri brúsení hrany brúsnym pásom cez klznú keramickú podložku.

Klzná keramická podložka

1. Plnohodnotný carvingový efekt = presne zuhlovaná hrana v celej svojej dĺžke od špičky k päte.
2. Geometria klznej podložky zaručuje konštantný uhol brúsenia bočnej hrany.
3. Premenlivá rýchlosť = kontrolovateľná účinnosť brúsenia.
4. Konštantný odber materiálu z plochy hrany vrátane bočnej ochrannej lamely hrany.
5. Minimálna hĺbka narušenia hrany vďaka rôznym hrubostiam brusného pásu.
6. Po brúsení vznikne horizontálna štruktúra hrany.

  • Pre pretekársky servis je základne pripravená (nauhlovaná) bočná hrana ešte vyleštená pomocou brúsneho kameňa – tuning bočnej hrany. Slúži k dosiahnutiu ostrého vrcholu uhla hrany a zároveň k jej vyhladeniu, teda vymazaniu štruktúry po brúsnom páse.

5. TUNING SPODNEJ HRANY

  • Konštantný odklon – tuning spodnej hrany smerom od podložky je možný len na základe presnej roviny sklznice a hrany. Slúži k prenosu účinnosti bočného uhlu hrany na snehovú podložku zvlášť pri jazde po hrane pri carvingovom oblúku, zabraňuje nežiadúcemu zarezávaniu hrán.
  • Tuning hrany sa vykonáva v rozsahu 0,3 – 0,8° pomocou paralelných brúsnych kameňov s konštantným uhlom sklonu, rýchlosti posuvu a jeho tlaku. (V prípade uhlu<= 0,5° sa nezbrúsi okraj sklznice.)
  • Podbrúsením – vyleštením spodnej strany zároveň odstránime zostatky vzniknuté pri bočnom brúsení.
  • Veľkosť odklonu záleží na počte cyklov brúsenia alebo tlaku posuvu.

1. Kvalita prevedeného tuningu spodnej hrany nezávisí na šírke lyže v oblasti špičky (najširšie miesto).
2. Kvalitne prevedený tuning nezanechá žiadnu štruktúru na ploche spodnej hrany. Tuning sa realizuje v rovnakom smere ako klzný smer lyže (špička – päta).
3. Uhol podbrúsenia je konštantný v celej dĺžke lyže.
4. Podbrúsenie sa prevádza iba v celej dĺžke lyže (špička, päta vrátane).
5. V prípade uhla podbrúsenia <=0.5° nedôjde k brúseniu okraja sklznice.

6. IMPREGNÁCIA A LEŠTENIE

  • Samotné brúsenie je vždy veľkým zásahom do jednotlivých pórov sklznice.
  • Základná impregnácia je zvlášť potrebná k hĺbkovej ochrane póru a zaistenie jeho elasticity.
  • Ideálny spôsob nanášania vosku je prostredníctvom tepelného voskového kúpeľa, vďaka ktorému je sklznica schopná absorbovať čo najväčšie ale i zároveň najnutnejšie množstvo vosku – pri mazaní za studena je táto možnosť vylúčená.
  • Odstránenie nadbytočného vosku z plochy sklznice vykonávame mechanickým spôsobom pomocou nylonových kefiek alebo filcových pásov na leštenie, ktoré sú dostatočne mäkké tak, aby nepoškodili (nestupili) vrchol uhlu hrany.
  • V prípade dobre zvolenej a vykonanej štrukturácie sklznice je vosk chápaný ako sekundárny proces pre impregnáciu, nie ako spôsob, ako dosiahnuť výraznú zmenu klzných vlastností lyže.
  • Len štruktúra je proces, ktorý primárne určuje spôsob a množstvo odvádzanej vody z trecej plochy medzi sklznicou a podložkou a ovplyvňuje ako rýchlosť lyže tak aj jej ovládateľnosť.

Voskovanie za sucha:
Rotačná kefa je zahrievaná horúcim vzduchom cca 100°C a zároveň napustená voskom. Funkciou druhej rotačnej kefy je leštenie impregnovaného vosku z plochy sklznice.

Voskovanie za horúca:
Rotačný valec so špeciálnou gumovou lamelou po obvode sa ponára do horúceho vosku, ktorého teplota je regulovateľná termostatom.

Sila impregnačnej vrstvy vosku je regulovateľná pomocou sťahovacej lišty. Následným ťahom lyže / snowboardu proti smeru rotácie valca dochádza k prenosu rozohriatého vosku na plochu, ale i do jednotlivých pórov sklznice.

Leštenie plochy sklznice sa vykonáva po vychladnutí vosku pomocou fibertexového pásu na brúsnom stroji.

Chladiaca kvapalina emulzia.

  • Celé brúsenie je vykonávané len pod tlakovou vodou.
  • Množstvo a kvalita koncentrátu chladiacej emulzie je základným predpokladom pre dostatočné vymývanie brúsneho odpadu z brúsnych segmentov.
  • Zvyšuje účinnosť a kvalitu výsledku brúsenia.
  • Chráni oceľovú hranu proti korózii.

 

Vytlačiť

HIGH TECH TUNING – CRYSTAL GLIDE FINISH

CRYSTAL GLIDE FINISH - legendárny technologický postup Crystal Glide Finishpri servise lyží a snowboardov

Systém brúsenia kameňom

Používaním postupu MONTANA pri brúsení plochy na brusnom kameni, sme schopní docieliť veľa rozdielnych typov štruktúry, od jednoduchej lineárnej až po komplexnú variálnu. MONTANA brusný stroj s kameňom znamená absolútne čisto opracovanú plochu „bez zbytkových vlasov na sklznici“

Keramická klzná podložka, systém bočného uhlovania

Jednotka bočného uhlovania MONTANA brúsi hranu pod presným uhlom, špeciálne vyvíjaný keramický brusný pás obiehajúci cez klznú keramickú podložku, s nasledujúcimi výsledkami brúsenia:

  • presný bočný uhol v celej dĺžke hrany,
  • vysoká šetrnosť bočnej steny lyže – sidewall,
  • dlohotrvajúca ostrosť vrcholu hrany,
  • šetrný proces s minimálnym úbytkom materiálu hrany,
  • vysoká účinnosť.

Odklon spodnej hrany - systém HTT-tuning

Jednotka tuningu spodnej hrany MONTANAgrot (prebytočný materiál vzniknutý pri brúsení) je precízne odstránený spodným leštením hrany.

Špeciálne vyvíjané brúsne tuningové kamene sú nastavené pod konštantným uhlom, s následnými výsledkami brúsenia:

  • presný odklon hrany v celej jej dĺžke,
  • vysoký leštiaci účinok,
  • dlho trvajúca ostrosť vrcholu hrany,
  • šetrný proces s minimálnym úbytkom materiálu hrany,
  • vysoká účinnosť.

  • FINÁLNE BRÚSENIE – TYPY ŠTRUKTÚR
  • KOMBINÁCIA UHLOVANIA BOČNEJ HRANY A TUNING SPODNEJ HRANY
  • UHLOVANIE BOČNEJ HRANY
  • TUNING SPODNEJ HRANY
  • BRÚSNA EMULZIA

Finálne brúsenie

Štruktúra sklznice určuje spôsob a množstvo odvádzanej vody z trecej plochy medzi sklznicou a podložkou a tak ovplyvňuje nielen rýchlosť lyže ale aj jej ovládateľnosť

Ako vzniká štruktúra?

Vznik štruktúry na ploche obvodu kameňa

Jednoduchým príkladom vzniku štruktúry je použitie ručnej pásovej pílky – jednotlivé zuby píly zanechávajú zárezy na ploche rezu. To isté platí v prípade orovnania plochy kameňa pomocou pohybu diamantu. Na základe orovnania vznikajú jemné zárezy. Ostrosť zárezu závisí od typu použitého diamantu a od rýchlosti orovnania (zárezy = pásy, „banániky“).

Ak je rýchlosť malá, tvorí sa jemná / rovná štruktúra. Ak je rýchlosť vysoká, jednotlivé odstupy medzi pásmi (nižšia krycia úroveň) sú väčšie a výsledkom je štruktúra hrubšia a hlbšia.

Iný obraz štruktúry dostaneme, ak je kameň orovnaný obojsmerne. Tzn. že diamant sa pohybuje napr. z ľava do prava a následne z prava do ľava. V prípade, že je rýchlosť orovnania v oboch smeroch rovnaká, dostaneme štruktúru krížovú. Ak sú rýchlosti rozdielne, hovoríme o lineárne krížovej štruktúre. Hĺbka pásu štruktúry je meniteľná v závislosti od nastavenia advencie diamantu, tzn. koľko 1/100 mm bude diamant zasahovať smerom do kameňa.

Lineárna štruktúra Jemné pásy štruktúry ( rýchlosť zarovnania <= 40 cm/min), orovnanie kameňa iba jedným smerom.

Krížová štruktúra Rezanie dvoch pásov, identická rýchlosť pre obojsmerné orovnanie kameňa. Nastavenie zarovnania diamantu môže byť prevedené v oboch krajných pozíciách, podľa požiadavky na hrubosť štruktúry.

Lineárne – krížová štruktúra Rezanie dvoch pásov, rozdielna rýchlosť pri obojsmernom orovnaní. Kameň je orovnaný obojsmerne s rozdielnou rýchlosťou cca 20%. Rovnako aj tu je možné nastavenie advencie diamantu v oboch krajných pozíciách.

Prenos štruktúry z kameňa na plochu sklznice

V priebehu brúsenia dochádza k prepísaniu obrazca pásov do plochy sklznice. Tzn. keď do jemnej plochy kameňa vyrežeme lineárnu štruktúru pomocou diamantu s veľkou rýchlosťou orovnania, viď. spodný obrázok, musíme obrúsiť veľké množstvo materiálu z plochy sklznice, aby štruktúra bola zreteľná. Ak je krycia úroveň >= 0,8, potom vrcholy jednotlivých pásov sú pod úrovňou vrcholu kameňa. Tzn. že je potrebné obrúsiť len veľmi malú plochu sklznice, aby bol tvar sklznice zreteľný.

Variálna štruktúra

Hlavnou podmienkou pre realizáciu variálnej štruktúry je stupeň technickej kategórie brúsneho stroja. Jedná sa vždy iba o stroje poslednej generácie, tzn. rok výroby 2001 a viac.

 

Technológia MONTANA umožňuje rozdeliť šírku kameňa na 4 sekcie (A,B,C,D). Jednotlivé sekcie musia byť individuálne programované. S ohľadom na presné brúsenie osy lyže (iba automaty MONTANA) môže byť zvolený pre štruktúru akýkoľvek symetrický vzorec.

V prípade ak je sekcia B a C programovaná s rovnakými parametrami, dostávame štruktúru so zmenou tvaru v 3 sekciách.

Firma MONTANA vyvíja iba brúsne stroje so širokými kameňmi z dôvodu brúsenia lyží akejkoľvek šírky, pre finálnu štruktúru snowboardov alebo dvoch lyží naraz – pár (iba v rámci automatov MONTANA Snow Star, Snow Cruiser, Spirit).

Aby kvalita prenosu štruktúry na plochu sklznice bola v celej svojej dĺžke identická, je potrebné, aby brúsenie plochy sklznice bolo vykonané v rámci premenlivého tlaku prítlaku posuvu. Tzn. ak brúsime sklznicu carvingovej lyže s konštantným tlakom prítlaku v celej dĺžke, je finálna štruktúra menej zreteľná v najširšej oblasti lyže – špička, päta než v stredovej časti lyže pod viazaním. Na druhej strane, pri prebrúsení kameňom dochádza k väčšiemu odberu materiálu práve z najužšej časti lyže pod viazaním oproti s odberom v mieste špičky a päty.

Tlaková krivka

  • U každej brúsenej lyže je zmeraná celá jej dĺžka pomocou svetelného lúča a následne je rozdelená do 10-tich segmentov rovnakej veľkosti.
  • K zmeraniu dĺžky lyže, snowboardu dochádza pri pohybe rampy v rámci prvého brúsneho cyklu.
  • Pre predbrúsenie a finálne brúsenie je použitý rozdielny tlak pri tlaku v rozsahu 0,1 – 2 bar.
  • Pre každý z 10-tich segmentov je samostatne programovateľná hodnota tlaku v %. Percentuálny rozsah je 0 – 125%.
Spomínanú tlakovú krivku možno nastaviť iba na strojoch novej generácie, u automatoch, nie u ručných strojov. Umožnenie nastavenia týchto premenlivých parametrov je dané rozsahom a technickou kvalitou stroja (MONTANA Snow Star, Snow Cruiser, Energy, Spirit)
 
 

Kombinácia uhlovania bočnej hrany a tuning spodnej hrany

Bočné uhlovanie hrany – základné uhlovanie sa vykonáva pomocou brúsneho pásu v rozsahu 89 – 87°. Správne zvolený uhol zabezpečuje dokonalý kontakt hrany so snehovou podložkou v priebehu celého oblúku v závislosti na charakteru lyže.

Podbrúsenie spodnej hrany vykonávame v rozsahu 0,3 – 0,8°. Takýto uhol je ideálny pre dosiahnutie najideálnejšej podmienky točivosti lyže. Hrana lyže / snowboardu reaguje až na základe jej náklonu – začiatku rezania carvingového oblúku.

Uhlovanie hrany – zhrnutie

1. pri brúsení bočnej hrany nie je žiadúce, aby bola brúsená aj bočná ochranná lamela hrany – ABS sidewall
výhoda: atraktívnosť náradia pre zákazníka

2. presné nastavenie bočného uhlu brúsenia v rozmedziach 87 – 89°
výhoda: excelentný vrchol oceľovej hrany

3. minimálne podbrúsenie spodnej hrany – tuning < 0.5°
výhoda: jednoduchá ovládateľnosť náradia

4. plocha spodnej hrany je úplne vyleštená – podbrúsenie hrany realizujeme brúsením na špeciálnom tuningovomm kameni
výhoda: jednoduchá točivosť a pravidelný prenos

5. tuning hrany iba na ploche hrany
výhoda: hrana nezadrháva, jednoduchá ovládateľnosť

Uhlovanie bočnej hrany

Uhlovanie bočnej hrany uskutočňujeme pomocou nekonečného brúsneho pásu. Medzi hnacou a centrovacou kladkou brúsneho agregátu je umiestnená keramická klzná podložka. Plocha podložky zaručuje väčšiu účinnosť ale aj presnosť brúsenia – plošné brúsenie.

Čapové uchytenie keramickej podložky umožňuje jej kyvný pohyb v horizontálnej rovine – smer otočného brúsneho pásu.

Tento jednoduchý, ale pritom veľmi dôležitý prvok umožňuje kopírovať hranu v celej jej dĺžke, vrátane inkriminovaných častí – zakrivenie špičky a päty.

Pri manuálnom vedení lyže cez brúsny agregát s keramickou podložkou, silu prítlaku volíme tlakom ruky.

V prípade automatov MONATANA Snow Cruiser, Energy, Spirit sú obe hrany lyže / snowboardu uhlované naraz. Prítlak – zovretie brúsneho agregátu je regulovateľné pomocou tlakovej krivky. Podstatou regulácie sily prítlaku je zabránenie zbrúseniu hrany v oblasti zakrivenia špičky a päty, tzn. že odber materiálu brúsením je rovnaký vo všetkých bodoch dĺžky hrany.

Tlaková krivka
Rovnako ako pri plošnom brúsení sklznice, je aj pri brúsení bočnej hrany použitá tlaková krivka
 
Keramický brúsny pások – NOVINKA

Keramické brúsne zrno spoločne so špeciálnou odlamovacou technológiou spôsobujú, že v priebehu procesu brúsenia dochádza k postupnému odlamovaniu kryštálov jednotlivých zŕn a tým je zabezpečené brúsenie s konštantným výsledkom – ostrou hranou.

V prípade pretekárskeho servisu je bočná hrana ešte vyleštená pomocou špeciálneho tuningového kameňa (MONTANA HTT dual, trial). Brúsime iba vrcholom obvodu kameňa – bodové brúsenie.

Bodové brúsenie – leštenie opäť umožňuje kopírovať hranu v celej jej dĺžke.

Tuning spodnej hrany

Správne prevedený tuning spodnej hrany je pravdepodobne najdôležitejším bodom technologického postupu prípravy lyže, samozrejme za predpokladu prevedenia správneho predbrúsenia plochy sklznice a bočného uhlu hrany.

MONTANA HTT – High Tech tuning technology znamená v preklade podbrúsenie a zároveň i VYLEŠTENIE plochy spodnej hrany. Z tohoto dôvodu nepoužívame žiadne plošné brúsenie ale brúsenie bodové – tzn. že brusný bod je iba vrchol špeciálneho tuningového kameňa. Tento spôsob brúsenia umožňuje kopírovať hranu v celé jej dĺžke, vrátane inkriminovaných častí akými sú zakrivenie špičky a päty (rovnako ako bočné uhlovanie hrany).

Podbrúsenie spodnej hrany prevádzame v rozsahu 0.3 – 0.8°. Takýto uhol je ideálny pre dosiahnutie najideálnejšej podmienky točivosti lyže. Hrana lyže, snowboardu reaguje až na základe jeho náklonu – začiatku rezania carvingového oblúku.

Ak je uhol podbrúsenia spodnej hrany väčší ako 1.5 či 2°, je samotný moment účinnosti hrany posunutý až do momentu radikálnejšieho náklonu lyže. Tzn. že pri kombinácii podbrúsenia hrany napr. 2° a bočného uhlu 88° dochádza k zápornej geometrii vlastného vrcholu hrany. Hrana sa stáva aktívnou iba v tom momente, ak je osa kolena lyžiara extrémne vyklonená smerom ku svahu – teda ďaleko náročnejšie na agresivitu štýlu jazdy, ale i náročnejšie na stav pohybového aparátu kolena.

 

 


Tuning spodnej hrany pomocou MONTANA HTT – výhody pre lyžiara

  • Ostrá hrana s presným vrcholom uhlu hrany.
  • Minimálne množstvo odberaného materiálu z plochy hrany.
  • Precízne vyleštenie plochy hrany.
  • Okamžitá reakcia hrany lyže na začiatku rezania oblúku.
  • 2 – 3× väčšia životnosť lyže, snowboardu.

Chladiaca kvapalina

Koncentrát chladiacej kvapaliny je jedným z najdôležitejších, ale aj najdiskutovanejším parametrom ovplyvňujúcim kvalitu samotného brúsenia na brúsnom stroji.

MONTANA Switzerland kladie nemalý dôraz, ale i investície na vývoj skladby chladiacej kvapaliny MONTANA CF 2000.

Každé brúsenie je prevádzané iba pod tlakovou vodou.

Chladiaca kvapalina ovplyvňuje hlavne:
  • Chladenie v priebehu brúsneho procesu.
  • Zlepšuje brusné výsledky a účinnosť brúsenia.
  • Chráni proti korózii vnútornej časti stroja vrátane oceľovej hrany lyže, snowboardu – tvorí lubrikačný mikrofilm.
  • Množstvo a kvalita koncentrátu chladiacej emulzie je základným predpokladom pre dostatočné vymývanie brusného odpadu z brusných segmentov.
  • Obraz prenosu štruktúry je ďaleko presnejší a kvalitnejší – pretekársky servis.

Koncentrát je dávkovaný v pomere 1.5%, za stáleho miešania do vlažnej vody. Následne obsah vlejeme do zásobníka vody s čerpadlom. Emulzia by nikdy nemala byť zmiešaná s emulziou iného typu, jej kvalitu vrátane kvality koncentrátu meriame pomocou refraktometru.

Tuning – keramický disk  Tuning Montana HTT 
Z technických dôvodov je podbrus spodnej hrany prevedený v rozsahu 1 – 1.5°. Tuning spodnej hrany je realizovaný v rozsahu 0.5 – 1°.
Pre celkový uhol hrany 89,5° musí byť uhol bočného brúsenia v odklonu -2°. Doporučený uhol podbrúsenia spodnej hrany je <= 0.7°.
Pre optimálny uhol hrany 89 – 88° je bočná hrana brúsená s odklonom 2 – 3.5°. Pre optimálny uhol hrany 89 – 88° je bočná hrana brúsená s odklonom 1.5 – 2°.
Takýto uhol môžeme dosiahnuť iba v prípade väčšieho odberu materiálu z plochy hrany pri dlhšom pracovnom čase. Plocha hrany je ideálne hladká, bez zbytkových pásov po brúsení.
Podbrúsenie spodnej hrany je možné previesť iba pri súčasnom brúsení okraja sklznice. Tuning hrany je prevedený v celej jej dĺžke vrátane zakrivenia špičky a päty spoločne so stredovou časťou lyže pod viazaním. 
Vytlačiť

PREČO LYŽIARSKY SERVIS

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE O POTREBE LYŽIARSKEHO SERVISU

Dnešné technicky vyspelé lyže si zaslúžia rovnako vyspelý servis. Servis by sa nemal vykonávať sporadicky, len v krízovej situácii, ale kontinuálne. Pravidelne vykonávaný servis je predpokladom väčších zážitkov z jazdy, športových výkonov, ale hlavne bezpečnosti jazdy. Štruktúrovanie plochy lyže vrátane uhlovania hrany a impregnácia voskom sa spravidla vykonáva niekoľkokrát počas zimnej sezóny s ohľadom na frekvenciu lyžovania a samotné snehové podmienky danej oblasti (kamene na svahu, prírodný sneh, technický sneh).

Ak je hrana tupá, môžete počítať s tým, že prvá zľadovatelá platňa neprekvapí len Vás, ale i všetkých okolo Vás Vaším komickým vystúpením na záchranu pred pádom. Ak je hrana hrdzavá, pravdepodobne chvíľu potrvá, než v stope za Vami zmizne „krvavá“ koľaj po hrdzi a klzná rýchlosť sa vráti do normálu.

Klzná vlastnosť plochy sklznice zasa závisí na prípadnom nalepenom snehu (asi napadol nový sneh a vy ste opäť zabudli namazať) alebo je teplota snehu viac ako 0°C a vy stojíte na mieste, pretože Vaše lyže jednoducho nejdú (tzv. zrkadlový efekt, keď medzi dvoma plochami nedochádza k odvodu vody...).

Úplne nevyhnutné je, aby lyže či snowboard boli pripravené pred začiatkom sezóny. V tomto smere doporučujeme nechať si urobiť veľký servis v odbornom servisnom centre vždy na konci sezóny tak, aby impregnačná vosková vrstva na ploche sklznice nebola úplne stiahnutá, naopak ponechaná z dôvodu letného zakonzervovania plochy a spodnej hrany. Finálne vyleštenie vosku doporučujeme až pred prvým lyžovaním.

Pre mnohých z Vás bude iste prekvapením, že aj nová lyža potrebuje servis. Ako príklad uvádzame pretekársky lyžiarsky program, kde si 90% pretekárov necháva vyrobený „polotovar“ lyže ale i dosky znova naformátovať (zarovnanie plochy a spodnej hrany, finálna štruktúra, bočné uhlovanie hrany, spodný tuning hrany, impregnácia.)

DôVOD LYŽIARSKEHO SERVISU

Spravidla sú 2 dôvody servisu.

Pohľad zo strany zákazníka:

  • Pre zákazníka je najdôležitejšia perfektná funkčnosť náradia (lyže, snowboard).
  • Len precízne pripravené náradie garantuje úplnú spokojnosť na svahu.
  • Vďaka pravidelnému servisu je zabezpečená dlhšia životnosť náradia.
  • Nemenej dôležitým je vlastná bezpečnosť pri použití náradia.

Pohľad zo strany predávajúceho:

  • Správna informovanosť zákazníka zo strany predávajúceho vrátane profesionálne prevedeného servisu garantuje úplnú spokojnosť zákazníka (t.j. jeho návrat aj v hluchom období, než príde k výmene náradia).

PERFEKTNÉ ŠPORTOVÉ NÁRADIE

  • Presné a citlivé reagovanie na impulzy lyžiara za účelom zmeny smeru..
  • Garantuje jednoduché ovládanie.
  • Má vysokú jazdnú stabilitu.
  • Perfektnú klznosť.
  • Má perfektne uhlovanú hranu napomáhajúcu väčšej miere bezpečnosti.

VŠEOBECNÉ PODMIENKY

Vrchný skelet náradia – vrchná strana skeletu náradia by mala byť bez akýchkoľvek poškodení a prasklín. Zvlášť hlbšie trhliny a poškodenia laminátu by mohli znamenať budúce problémy. Vlastný bok skeletu by mal byť starostlivo skontrolovaný voči možným závadám.

Pnutie a stav náradia – vďaka ťažkému zaťaženiu lyže / snowboardu je možné, že dochádza k vlastnej distorzii náradia. Ak si to chcete jednoducho otestovať, stlačte lyže k sebe v ich polovici a pokiaľ sa medzi špičkami alebo pätami objaví medzierka znamená to, že náradie je distorzné.

Viazanie – starostlivo skontrolujte viazanie, či nechýba nejaká časť alebo skrutka. Viazanie by malo byť montované odborným servisom a pred každou sezónou skontrolované nastavenie vypínacích hodnôt pomocou špeciálnej elektronickej stolice s tlačovým záznamom (potvrdením).

SKLZNICA LYŽE ALEBO SNOWBOARDU

Každá sklznica má ako základný výrobný materiál polyethylen (PE). Originálna hrúbka sklznice je 1,2 mm. Pri výrobe lyže / snowboardu sa používajú 2 základné typy sklznice:

Extrudovaná sklznica

  • Tento materiál sa prevažne používa pri výrobe lyží / snowboardov nižšej cenovej skupiny.
  • Výhoda – ľahké brúsenie sklznice, cenovo lacná sklznica.
  • Nevýhoda – sklznica nie je príliš odolná, nižšie klzné vlastnosti.
  • Jednoduchá pre opravu zaliatím taveným PE.

Sinterická sklznica

  • Tento materiál sa používa hlavne pre cenovo vyššiu a pretekársku úroveň výroby.
  • Výhoda – perfektné sklzné vlastnosti sklznice, odolná voči mechanickému opotrebeniu. Vysoká účinnosť absorbcie vosku pri voskovaní za nižších teplôt.
  • Nevýhoda – časovo náročnejšie na opravu zaliatím.
  • Väčšie ryhy a škrabance je spravidla nutné opraviť formou výseku a vsadením novej sklznice prilepením pomocou špeciálneho dvojzložkového lepidla. Menšie opravy sa riešia zaliatím taveným P-tex drôtom.

Parametre úpravy plochy sklznice

  • Plocha sklznice by mala byť v ideálnej rovine so spodnou hranou. Na sklznici nesmú byť žiadne zbytkové vlasy po brúsení na brúsnom páse, odstránenie vrypov a defektov opravami.
  • Spodná hrana by mala byť podbrúsená v rozsahu cca 0,7°. Vlastné podbrúsenie – tuning hrany je vrátane jej vyleštenia pomocou tuningového kameňa.
  • Všeobecne – pred tuningom spodnej hrany musí byť urobená ideálna rovina sklznice.

BOČNÁ HRANA

  • Hrana by mala mať veľmi hladký povrch.
  • Zvolený uhol hrany veľmi ovplyvňuje náradie pre účely jeho použitia, celkový uhol hrany by nikdy nemal presahovať hodnotu 88,5°.
  • Veľmi dôležité je kontinuálne uhlovanie v celej dĺžke hrany od špičky až k päte, vrátane zakrivených oblastí (carvingový tvar náradia).

Geometria hrany